Izlaidums
Atvadas bērnudārzam.
Svētki māmiņām
"Mīlu tevi, māmiņ!"
Nu atnāca Liela diena ar raibām oliņām...
14. februāris - Draugu diena.
Metens brauca pār kalniņu, saules groži rociņā!
Ziemassvētki 2023.
Tik klusi un gaiši deg sveces
Un sirdīs siltumu lej
Bet tālumā skanīgā balsī
Kāds sidrabains zvārgulīts smej.
Latvijai 105
Svinīgs pasākums "Skaista ir mana Latvija"
10.novembris - Mārtiņdiena
Maskas, dziesmas, rotaļas, ticējumi, mīklas, ēdieni.
29. septembris - Miķeļdiena
Miķeļdiena aizvadīta ar dažādām aktivitātēm, rotaļām, cienastu, dārzeņu un ziedu kompozīciju veidošanu.
1. septembris
Klāt jau nu ir septembris-
Zināšanu mēnesis.
Bērni dārziņā un skolā
Sanāk visi atkal kopā.
Prieks par paveikto!
Izlaidums
Māmiņdiena
Piedalāmies Lielajā talkā
Nu atnāca Liela diena!
Ziemas sporta svētki Balvos
Vizu, vizu , Metenīti, no kalniņa lejiņā.
2. februāris - Sveču diena
Ziemassvētki klāt, varam dziesmas skandināt!
Latvijai 104
1. septembris - atkalredzēšanās prieks!
Vasara, kad beidzas, darbā visi steidzas,
Rudens bērnudārzā klāt, varam kopā darbus sākt!
Izlaidums
Kad ceriņi smaržo un dzeltenie pieneņu lauki sauc mūs ārā, pienācis laiks aizvērt mācību grāmatas un burtnīcas. 1.jūnijā grupiņā svētki – izlaidums. Svinīgā noskaņojumā zālē pulcējās bērni, pedagogi un vecāki. Bērzu meijām pušķotos krēslos sēdās absolventi - Kasandra, Sandis un Aivis. Skolas direktore izsniedza pirmo dokumentu par pirmskolas izglītību, kas apliecina, ka apgūtas zināšanas un prasmes, lai dotos uz 1.klasi. Bērni runāja dzejoļus, dziedāja dziesmas un gāja rotaļās, iesaistot tajās arī vecākus un citus svētku dalībniekus. Svētku nobeigumā kopīga fotografēšanās, lai paliktu atmiņas no šīs saulainās dienas. Kā jau svētkos, tika nobaudīts kūkas gabaliņš.
Sporta diena
Kad grāmatām un burtnīcām aizvērtas pēdējās lapas, varam kopīgi laiku pavadīt sportiskās aktivitātēs.
Sākam ar iesildīšanos. Mūzikas pavadījumā tiek izvingrināts viss ķermenis: pleci, rokas, mugura un kājas. Seko spēka un izturības vingrinājumi. Nav viegli divus apļus rāpot vai pārvietoties pārvarot dažādus šķēršļus, bet neviens nepadodas un veiksmīgi sasniedz finišu. Pēc šī smagā pārbaudījuma nedaudz jāatpūšas – seko elpošanas vingrinājumi. Lai radītu sacensību gaisotni – turpinājumā komandu stafetes. Šeit galvenais noteikums – uzmanīgi jāklausās uzdevums, jāievēro disciplīna un jāsadarbojas. Lēkšana maisā, bumbas pārvietošana dažādos veidos, bumbas mešana mērķī – ir tikai dažas no mūsu jautrajām stafetēm. Nobeigumā kūleņu mešana un līšana caur tuneli.
Nedaudz noguruši, bet labā noskaņojumā pavadījām sporta dienuEkskursija uz Viļaku
Atsaucāmies Viļakas muzeja aicinājumam un 12. maijā kopā ar bērnu vecākiem, devāmies ekskursijā, lai uzzinātu ko jaunu un ieraudzītu ko neredzētu. Vienā no muzeja zālēm bija izvietotas vairāk nekā 700 lelles no dažādām pasaules valstīm. Daudzas lelles bija apģērbtas košos tradicionālajos tautu tērpos.
Citā muzeja zālē apskatījām putnu olu kolekciju. 636 dažādu lielumu un dažādu krāsu olas no 130 Latvijas un eksotisko putnu sugām. Bērni ar lielu interesi izmēģināja jauno tehnoloģiju iespējas – ierakstos klausīties putnu dziesmas.
Seno darbarīku zālē apskatījām dažādus senos darbarīkus, kurus mūsu senči paši izgatavoja un izmantoja ikdienas darbos. Iemēģinājām roku vilnas sukāšanā.
Ekskursijas nobeigumā jaukus atpūtas brīžus pavadījām spēļu un trenažieru laukumā. Šī diena bija izdevusies jo ieguvām jaunas zināšanas un pozitīvas emocijas.
Vectilžas pirmskolas izglītības grupas Ziemassvētki 2021.g.
Tilžas vidusskolas pirmskolas izglītības grupai Vectilžā decembris ir skaistais svētku gaidīšanas laiks. Jau iededzot pirmo Adventes svecīti, apņēmāmies būt labāki, draudzīgāki, un čakli gatavoties svētkiem. Gatavojām rotājumus un izrotājām telpas, mācījāmies dzejoļus, dziesmas un rotaļas. Cepām piparkūkas. Tad pagasta saimnieks Vitālijs no meža atveda mums eglīti. Arī to ietērpām krāšņā svētku rotā.
Svētku rītā visi saposušies un nedaudz satraukti gaidījām svētku brīnumu! Nāk Ziemassvētku vecītis! Ziemeļbriedis velk kamanas ar dāvanu maisu. Zem eglītes atrodam vēl vienu pārsteigumu – ārzemēs dzīvojošo latviešu Ingūnas un Ģirta Strazdiņu labdarības sūtījumu visiem grupiņas bērniem. Lielu paldies sakām šai ģimenei par dāsno dāvinājumu. Paldies arī Kētai un Edžum, kas šīs dāvanas zem mūsu svētku egles atgādāja no Rīgas.
Visiem vēlam skaistus un baltus Ziemassvētkus! Lai katram sirdī prieks un piepildās kāds mazs sapnītis.
Mācību plāns
attālinātai mācīšanai (uzdevumi bērnam veicami kopā ar vecākiem).
Ņemiet vērā
bērna vecumposmu un uzdevumus pielāgojiet sev.
Laika periods 11.05. - 15.05.
Tēma: Mana ģimene.
Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā
Kopīgi
izpētiet savu dzimtas koku.
Kultūras izpratnes un pašizpausmes
mākslā mācību jomā:
·
Radošais
darbs: „Uzzīmē savu ģimeni!”
Valodu mācību jomā:
·
Vārdu
krājuma paplašināšana: kopīgi noskaidrojiet, ko nozīmē vārdiņi:
māmiņa, tētis, māsa,
brālis, vecmamma, vectēvs, māsīca, brālēns, tante, tēvocis, krustmāte,
krusttēvs.
·
Kā
viņus sauc?
·
Zināmos
vārdus ieraksti dzimtas kokā (skatīt darba lapu)! Atceries, cilvēka vārdu
raksta ar lielo burtu.
·
Iemācieties
no galvas kādu no dzejolīšiem!
Vectēvs esot bijis mazs, Klausījies pat pasakas Un pa āru skrējis bass... Tur jau kaķim jāsmejas! Pastāstīju kaķim to. Šis neko. Aizdomas man tomēr bija, Ka viņš drusku pasmaidīja. |
Tu māmiņai māmiņa esi, Es māmiņai meitiņa esmu, Es taču bagāta esmu- Man divas māmiņas ir, Un abas es ļoti mīlu. Es taču bagāta esmu, |
Dabaszinātņu mācību jomā:
Atrodiet un aplūkojiet
dabā patlaban ziedošos ziedus:
·
Kādi
ir šo ziedu nosaukumi? (tulpe, narcise, pienene u.c.)
·
Kas
visiem ziediem kopīgs? (kātiņš, lapiņas, ziediņš, sakne)
·
Kas
tiem atšķirīgs? (forma, krāsa, lielums, augstums)
Tehnoloģiju mācību jomā
·
Saplūciet
pienenes un uzpiniet vainadziņu vai izveidojiet ziedu pušķi. Bildes atsūtiet
WhatsApp.
Matemātikas mācību jomā darbojieties
praktiski:
·
Mācies
skaitīt no viens līdz divdesmit un atpakaļ- no divdesmit līdz viens.
Piemēram: puķu dobē zied tulpes,
saskatām tās: viens, divi, trīs, četri, pieci, seši, septiņi un tad skaitam
atpakaļ: septiņi, seši, pieci, četri, trīs, divi, viens.
Veselības un fiziskās aktivitātes
mācību jomā
·
Dodieties
kopīgā ģimenes pārgājienā. Iepazīstiet tuvāko apkārtni!
Lai veicas!
Neskaidrību
gadījumā zvaniet, rakstiet skolotājām!
Turpinām
sazināties WhatsApp grupā un caur e- pastiem. Uz sadarbību!
Mācību plāns
attālinātai mācīšanai (uzdevumi bērnam veicami kopā ar vecākiem).
Ņemiet vērā
bērna vecumposmu un uzdevumus pielāgojiet sev.
Laika periods 27.04. - 08.05.
Tēma: Pavasara darbi dārzā
Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā
pārrunāt, kā sakopt
apkārtni (pagalmu, augļu dārzu, puķu dārzu).
Kopā
dodieties ārā un darbojieties praktiski. Kad darbs paveikts, nolieciet
darbarīkus un pavērojiet paveikto. Sarunājieties, jautājiet, atbildiet.
Gaidīsim
bildes WhatsApp.
Kultūras izpratnes un pašizpausmes
mākslā mācību jomā:
·
Novēroto
pagalmā uzzīmē!
Valodu mācību jomā:
·
Kopīgi
noskaidrojiet, ko nozīmē vārdiņi:
Ravēt, kaplēt, sēt,
piķēt, vagot, ecēt, laistīt, rakt, pļaut, rušināt, stādīt, mēslot, irdināt,
dēstīt, retināt.
·
Iemācieties
kādu no tautasdziesmām no galvas!
Acis
darba izbijās, Rokas darba nebijās, Rokas darba nebijās, Zinājās padarīt. |
Es ar
savu čaklumiņu Lepoties lepojos: Mirgot mirdz istabiņa, Zibēt zib rožu dārzs. |
Viegla
tec celiņā, Čakla ej darbiņā! Tad iedos Laimes māte Pašas laimes atslēdziņu. |
Dabaszinātņu mācību jomā:
·
Atkārtot
par atkritumu šķirošanu! Kā tu šķiro atkritumus? Kāpēc jāšķiro atkritumi? Kādas
krāsas konteineri redzēti?
·
Informācija
no interneta lapas:
www.zalajosta.lv (vides izglītības materiāli/video)
vai youtube
animācijas filmas par
vides izglītību:
„Dāvana” (ilgums 5.40),
„Papīra ceļš” (ilgums
7.17),
„Saruna” (ilgums 3.05).
Pētnieciskais
darbs- pavēro, cik daudz atkritumu saražo tava mājsaimniecība vienā dienā.
Padomā, kā lietderīgi varētu izmantot, piemēram, izlietotu krējuma trauciņu vai
cits izvēlēts variants!
Tehnoloģiju mācību jomā vari izgatavot no saimniecībā
izlietotajiem materiāliem sev noderīgu lietu, priekšmetu, piemēram, zīmuļu
trauku vai ko citu.
Savu ideju
nobildē vai uzzīmē un atsūti mums!
Matemātikas mācību jomā darbojieties
praktiski:
·
Mācīties
saskaitīt un atņemt dažādus priekšmetus, dzīvas būtnes, ko redz apkārtnē.
Piemēri. Uz sētas sēž 2
vārnas, atlidoja vēl viena. Cik putnu kopā?
Puķu dobē ir uzziedējušas 5
narcises un 3 tulpes. Cik ziedu kopā?
Ligzdā dzīvo 2 stārķi. Viens
izlidoja. Cik stārķu palika ligzdā?
Veselības un fiziskās aktivitātes
mācību jomā
·
Vingrojiet! Desmit vingrojumi katru dienu!
Lai veicas!
Neskaidrību
gadījumā zvaniet, rakstiet skolotājām!
Turpinām
sazināties WhatsApp grupā un caur e- pastiem. Uz sadarbību!
Mācību plāns
attālinātai mācīšanai (uzdevumi bērnam veicami kopā ar vecākiem).
Ņemiet vērā
bērna vecumposmu un uzdevumus pielāgojiet sev.
Laika periods 20.04.-24.04.
Tēma: Nu putniņi
čivināja
Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā
pārrunāt, kā saudzēt
dzīvo dabu (putnus).
Pastaigas
laikā vērot un priecāties no attāluma.
Valodu mācību jomā:
·
Mācīsimies
putnu valodu! Mēģināt izrunāt visas skaņas, atkārtojot vairākas reizes.
·
Savieno,
kuram putnam pieder dziesma!
Tuk-tuk Ķīvit Čir-čir Ku-kū Žag-fut Karr Vidžu-vidžu-čurks Krā-krā Dūku-dūku |
·
Bezdelīga · Dzenis · Žagata · Dzeguze |
·
Putnu
dziesmas vari klausīties www.putni.lv
·
Lasiet
pasaku „Kā putni mācījušies dziedāt” (pielikumā)!
Matemātikas mācību jomā darbojieties
praktiski:
·
Saliec
dažādus priekšmetus divās grupās!
·
Salīdzini
„vairāk”, „mazāk”, „tikpat”!
Tehnoloģiju mācību jomā vari izgatavot putnu būri kopā ar
tēti. Vari konstruēt arī pats, piemēram, no tukšām sērkociņu kastītēm vai cita
pieejamā materiāla.
Veselības un fiziskās aktivitātes
mācību jomā
·
Vingrosim!
Ligzdā dzīvo
zvirbulīši, (vicina spārniņus)
Skat, jau
mostas mīlulīši, (izstaipās kā pēc pamošanās)
Čir, čir,
čir, čir, čir, čir, (ar pirkstiņiem atdarina knābīšus)
Skat, jau
mostas mīlulīši, (vicina spārniņus)
Ligzdiņu mēs
atstāsim, (vicinot spārniņus, teciņus skrien uz vietas)
Saulē
spārnus sildīsim. (skrien pa telpu)
·
Katru
dienu doties svaigā gaisā paskriet, pasoļot, pārvarēt kādu šķērsli.
Dabaszinātņu mācību jomā izzināt:
·
Vai
vari nosaukt putna ķermeņa daļas?
·
Kas
dzīvo šajās mītnēs?
·
Kas
tās darinājis?
Kultūras izpratnes un pašizpausmes
mākslā mācību jomā:
·
Novēroto
dabā uzzīmē!
Lai veicas!
Neskaidrību
gadījumā zvaniet, rakstiet skolotājām!
Turpinām
sazināties WhatsApp grupā un caur e- pastiem. Uz sadarbību!
Pielikums
Kā putni mācījušies dziedāt.
Putniem sākumā nav bijis
dziesmu. Tad tie devušies pie cilvēkiem mācīties dziedāt. Dažs laidies sētā pie
saimniecēm, dažs tīrumā pie arājiem, kur nu kurais cerējis dzirdēt jaukāku
dziesmu.
VĀRNA laidusies uz kādām
mājām. Līdzko ielaidusies sētā, dzird, ka saimniece bar bērnu, kas nolaizījis
no maizes biezpienu, bet maizi neēd. Saimniece bārusies, teikdama:
-Kārs, kārs! Tu esi
kārs! Ēd taču maizīti arī!
Vārna priecīgi
steigusies projām, jo domājusi, ka nu mākot visskaistāko meldiņu. Ieraudzījusi
ceļmalā nokaltušu bērzu, uzmetusies uz zara un sākusi dziedāt:
-Kārs, kārs, tu esi kārs! Šo dziesmu vārna dzied vēl šodien.
Arī BEZDELĪGA meklējusi dziesmu kādā sētā. Un gadījies tā, ka
viņa ielaidusies izraudzītajās mājās tad, kad namamāte pašlaik aizgājusi
pavadīt ciemiņus. Bērni palikuši mājās vieni. Nu tie uzdūruši uz iesma gaļu un
cepuši krāsnī, ka tauki vien čurkstējuši ugunī. Kad māte pārnākusi, bezdelīga
steigusies tai stāstīt par bērnu nedarbiem. Uzmetusies uz sētas mieta un
saukusi:
-Kamēr māte viesus vada, tikmēr bērni gaļu cep.
Iztek tauki ugunī – vidžu, vidžu, čurks!
Kopš tā laika bezdelīga arvien stāsta mātēm par bērnu
nedarbiem.
DZEGUZE aizlaidusies pie arāja un teikusi, lai šis dziedot.
Arājs bijis vecs un kurls un nav lāgā dzirdējis. Viņš vaicājis:
-Ko, ko tu sacīji?
Dzeguze atkārtojusi, ka vēloties, lai šis uzdziedot. Taču
arājs tomēr nav sadzirdējis, pielicis roku
pie auss un uzsaucis:
-Ko, ko tu teici? Saki skaidrāk!
Dzeguze sadusmojusies un laidusies projām, mēdīdama vecīti:
ku-kū, ku- kū!
STRAZDS laidies pie puišiem pieguļā. Bet puiši tikai
svilpējuši. Ņēmuši un izsvilpējuši visas dziesmas pēc kārtas. Strazdam tas
gluži labi paticisViņš sācis svilpēt līdzi. Svilpējis, kamēr, iemācījies. Kopš
tās reizes strazds visas dziesmas izsvilpē. Un ar puišiem ļoti sadraudzējies.
Tie vēl tagad atceras seno draudzību un pavasaros uztaisa strazdiem būrīšus.
Arī ĶĪVĪTE iemācījusies dziedāt. Bet kādreiz no Rīgas
atlaidusies žagata un stāstījusi, ka strazda un lakstīgalas dziesmas visa Rīga slavējot.
-Un manas dziesmas ne?
-Tavas dziesmas ne. Tevi pat nepiemin.
Ķīvīte par to saskumusi un sacījusi: „Ja manu vārdu neviens
nepiemin, tad minēšu to pati un arvien saukšu:Ķī-īvīt, ķī-īvīt!” To viņa dara
vēl šodien.
BALODIS nolaidies kādā sētā, kur zemnieks patlaban taisījis
ragavas. Tajā brīdī pagalmā ienācis arī kaimiņš aicināt sābri kūmās. Kaimiņš
iedevis dievpalīgu un teicis: „Kūm, kūm, ko tu tur darini?”
-Vai tad tu pats nesaproti? – zemnieks atteica.
-Saprotu, saprotu! Kūmam ragavas taisi.
Balodis, teikto pa ausu galam padzirdējis, steidzies projām
un dziedājis vienā gabalā:
-Kūm, kūm, ko tu tur darini? –Protu, protu! –Kūm, kūm, ko tu tur darini?
– Protu, protu!
No tā laika balodim tāda dziesma.
Mācību plāns attālinātai mācīšanai (uzdevumi bērnam veicami kopā ar vecākiem).
Ņemiet vērā
bērna vecumposmu un uzdevumus pielāgojiet sev.
Laika periods 06.04.-17.04.
Tēma: Lieldienas
Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā
pārrunāt svētku
tradīcijas savā ģimenē.
Valodu mācību jomā:
·
Vingrināties
runāt skaitāmpantu!
Lēnām:
Oliņ' boliņ'
čimpiņ' rimpiņ'
Vējiņ'
kājiņ', kājiņ' bums! 2X
Tempā:
Oliņ' boliņ'
čimpiņ' rimpiņ'
Vējiņ'
kājiņ', kājiņ' bums! 2X
Ai, jai,
jai, jai -
Viens, divi,
trīs:
Un kā vējš
tu esi brīvs. 2X
·
Nosauc
apaļas lietas! Vari tās uzzīmēt vai uzrakstīt!
Matemātikas mācību jomā:
·
Sameklē
5 dažādus priekšmetus, kam ir apaļa forma.
·
Sakārto
tos no mazākā uz lielāko!
Tehnoloģiju mācību jomā no dažādiem dabas materiāliem
izveidot Lieldienu kompozīciju.
Veselības un fiziskās aktivitātes
mācību jomā vingrot
ik rītus, doties svaigā gaisā paskriet, pasoļot, pārvarēt kādu šķērsli. Labi
izšūpoties!
Ievērojiet drošības
noteikumus!
Dabaszinātņu mācību jomā izzināt:
·
Kas
var izšķilties no olas?
·
Kā
sauc dzīvnieku mazuļus?
Kultūras izpratnes un pašizpausmes
mākslā mācību jomā:
·
Izkrāso
olas darba lapā
·
Uzzīmē
vai kā citādi darini savas krāsainās Lieldienu olas
·
Uzzīmē
zīmējumu „Manas Lieldienas”
Lai veicas!
Neskaidrību
gadījumā zvaniet, rakstiet skolotājām!
Turpinām
sazināties WhatsApp grupā un caur e- pastiem. Uz sadarbību!
Nedēļas plāns attālinātai mācīšanai (uzdevumi bērnam veicami kopā ar vecākiem).
Ņemiet vērā bērna vecumposmu un
uzdevumus pielāgojiet sev.
Laika periods 30.03.-3.04.
Tēma: Pavasara saulītē
Valodu mācību jomā papildināt vārdu krājumu, stāstot par redzēto, dzirdēto, sajusto
tuvākajā apkārtnē.
Izlasiet Paulīnas Bārdas dzejoli „Bērnu
dienas”
Pavasaris, pavasaris
Nosijāja sudrabiņu
Nosijāja sudrabiņu,
Sīku smalku sudrabiņu.
Mostas meži, mostas lauki,
Mostas pilsētas un ciemi,
Iziet darbā silti vēji
Pa celiņu celiņiem.
Dzied putniņi, dzied bērniņi,
Kucēns kūleņo pa zemi.
Ai, saulīte, ai saulīte,
Kur tu tik daudz prieka ņēmi?
Kopīgi pārrunājiet dzejoļa saturu,
izskaidrojiet bērnam neskaidros vārdus, iemācieties kādas rindiņas vai visu
pantiņu no galvas!
Dabaszinātņu mācību jomā vērot pavasara atmodu kā mostas daba (kukaiņi, putni, koki,
puķes utt.) tuvākajā apkārtnē.
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā atveidot dabā novēroto zīmējot,
gleznojot.
Sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā mācīties galda kultūru.
Matemātikas mācību jomā palīdzot vecākiem uzklāt galdu, saskaitīt ģimenes locekļus,
vajadzīgo priekšmetu skaitu (šķīvis, dakšiņa, krūzīte utt.) uz galda.
Tehnoloģiju mācību jomā no dabā atrastajiem materiāliem (zariņiem, čiekuriem,
akmeņiem u.c.) uzcel pēc iespējas augstāku skatu torni.
Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vingrot ik rītus, doties svaigā
gaisā paskriet, pasoļot, pārvarēt kādu šķērsli.
Lai veicas!
Neskaidrību gadījumā zvaniet,
rakstiet skolotājām! Uz sadarbību!